In samenwerking met het Psychiatrisch Ziekenhuis Heilig Hart, Ieper

De Filmuniversiteit Ieper en het Psychiatrisch Ziekenhuis H. Hart organiseren n.a.v. de 10-daagse van de geestelijke gezondheid, drie dagen ‘Film en geestelijke gezondheid’. Iedere vertoning wordt voorafgegaan door een inleiding of een ervaringsverhaal omtrent de thematiek van de film.

Voor Seizoen 2020-2021 gaat dit programma niet door.

De Filmuniversiteit - Film en psychiatrie - Wild
Wild

Jean-Marc Vallée

(Biografie/​drama, 2014)
Na jaren roekeloos geleefd te hebben besluit Cheryl helemaal alleen de Pacific Crest Trail te gaan lopen, een tocht van meer dan 1600 km. Een film over sterke vrouwen, kracht, overwinning, doorzettingsvermogen en schoonheid.
Dinsdag 4 oktober 2022

De Filmuniversiteit - Film en psychiatrie - Drunk
Drunk

Thomas Vinterberg

(Tragikomedie, 2020)
Vier vrienden, allemaal leraren op dezelfde middelbare school, testen een theorie uit die beweert dat ze hun leven kunnen verbeteren door een constant alcoholpromille in hun bloed te handhaven. Bekroond met de Oscar voor beste internationale film.
Donderdag 6 oktober 2022

De Filmuniversiteit - Film en psychiatrie - Les Intranquilles
Les Intranquilles

Joachim Lafosse

(Familiedrama, 2021)
Hoeveel kan je incasseren als je geliefde ziek is? Damien en Leïla vormen al vele jaren een koppel maar het evenwicht in hun gezin wordt zwaar op de proef gesteld door Damiens bipolariteit.
Dinsdag 11 oktober 2022
14u30 en 20u15

De vertoningen vinden plaats in het auditorium van het Psychiatrisch Ziekenhuis H.Hart om 14u30 en om 20u15 met telkens een inleiding omtrent de psychiatrische thematiek.